over Hanneke

In 1999 ben ik het vak van online communicatie ingestapt. Gedreven door een passie voor communicatie en internet, ging ik van start als contentmanager bij een full service internetbedrijf in Rotterdam: Wepp. Al snel raakte ik betrokken bij de bouw van een zoekmachine voor senioren.  Ik ging samenwerken met de TU in Delft en de Universiteit van Utrecht, om te komen tot een gebruiksvriendelijke online omgeving waar senioren snel en eenvoudig konden surfen en mailen, maar ook documenten konden bewerken en die in “the cloud” konden opslaan. Tegelijkertijd werkte ik mee aan een applicatie waarmee jongeren gepersonaliseerde content konden binnen halen op hun desktop. Voor beide projecten was het nog veel te vroeg, we gingen jammerlijk over de kop na 2001, maar mijn verlangen om bezig te blijven met online was voorgoed gewekt.

Ik vervolgde mijn pad bij Checkit, een search engine media bureau. Bij Checkit heb ik de advertising afdeling op gezet en heb ik mijn GAP examen gehaald. Toen de afdeling stond en ik steeds minder met de inhoud en steeds meer met leidinggeven bezig was, ben ik overgestapt naar ACSI. Deze uitgeverij wilde van offline naar online en ik heb ze daarbij mogen helpen. In vier jaar tijd heb ik de online marketing afdeling op gezet en vorm gegeven en heb ik ACSI begeleid in het vinden van online verdienmodellen.

Daarna was ik er klaar voor om voor mezelf te beginnen. Ik ben samen met Marco Derksen het Digitaal Communicatie Lab gestart waar ik trainingen gaf over nieuwe en sociale media. Na een paar jaar alleen trainingen gegeven te hebben, begon het echter weer te kriebelen en wilde ik ook weer inhoudelijk aan de slag. Ik werkte eerst onder het label van Online Marketing Management van Stokkom, maar besloot in november 2010 verder te gaan onder mijn eigen naam. Ik gaf strategische adviezen aan bedrijven die nieuwe media willen gaan inzetten en trainingen die daarbij aansloten.

Met alle kennis die ik heb op het gebied van online, kreeg ik steeds meer de behoefte iets te gaan doen  wat nog dichter bij me staat. Mensen met elkaar verbinden deed ik altijd al, maar hoe mooi zou het zijn als mensen elkaar online én offline zouden kunnen vinden via één bepaalde aanpak? In januari 2012 ben ik daarom samen met Eric Hendriks en Imme Monshouwer gestart met mijnbuurtje.  We bedachten een aanpak die mensen die bij elkaar in de buurt wonen elkaar laten vinden en hen helpen zich met elkaar te verbinden. Speciaal voor mijnbuurtje heb ik de opleiding voor buurtverbinders ontwikkeld. Dit zijn eigenlijk community managers, maar omdat ze in de buurt aan de slag zijn, is buurtverbinders een meer geschikte benaming. Daarnaast houd ik me binnen mijnbuurtje bezig met sales, marketing en communicatie.

Van 2009 tot 2014 was ik naast mijnbuurtje, voor één dag in de week verbonden als adviseur nieuwe media aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen.

Mijnbuurtje vraagt nu al mijn tijd. Met activiteiten in meer dan 20 verschillende gemeentes ben ik veel op pad om bewoners, wijkprofessionals en gemeentes te helpen alle mooie dingen die er gebeuren zichtbaar te maken en mensen met elkaar te verbinden.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over wat ik voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem dan even contact met me op!

Reageer